lunes, 8 de agosto de 2011

el concepto del amor en Kierkegaard

"Anxiety is the dizziness of Freedom." Kierkegaard. In anguish, we said, breaks through the person. The "spirit," says Kierkegaard, "existence", Heidegger. But in what way?

Kierkegaard is important because it presents a direct criticism of Hegel, their understanding of ourselves and the collective spirit, and a critique of Enlightenment rationalism. Kierkegaard is important because it presents a direct criticism of Hegel, their understanding of ourselves and the collective spirit, and a critique of Enlightenment rationalism. One of the most important philosophers of existentialism, together with Heidegger. And highlights the importance of concepts such as psychic anxiety, despair, disease, become oneself, and the importance of the psychology of self.

Dream. Anxiety about the whole sensed before the infinite freedom. And drop in power ... says Kierkegaard.

Kierkegaard does not uses the word power in the sense of power domination, but in the sense of the possibility of a being who falls while awake, that is, falling into his own existence from the innocent lying dream, while still not himself, while still not out of the bosom of God or nothingness. Anxiety; hunch into nothingness, the fall of his own existence, waking in the sin of being yourself.

Life is a Dream he says more clearly, more plastically at least his central image of life as a dream. Everything is a dream. The dream is innocence, and fall is the awakening to freedom. Freedom is the real thing. Real freedom, absolute in Kierkegaard. That's because the words of God is Adam who directs himself and it's an event within man.

No man would leave dream of innocence if it is not because of anguish. Anguish filled with the will to power -say kierkegaard, which leads to the creation of his project, but this power is love.

Modern metaphysics always appears to us with the man rather empty, somewhat dehumanized, or perhaps -wanting to force no deified- deified. Because the intoxication of freedom, ends up the limits, and limits us bring the presence of things, beings, the world and its creatures, and even the maker of them all. Absolute freedom, with the illusion of having entirely of self, of self-created oneself, just erase everything.

He elevates the concept of distress, through the dream and the freedom from the spirit of man to his true self, but in turn, tells us that can be opened by the anguish and the concept of power, but also the anguish and the concept of love, the love self and the spirit in man.

(Esther Llull hand in hand with María Zambrano).

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"La ansiedad es el vértigo de la libertad". Kierkegaard. En la angustia, nos dijo, se abre paso a la persona. El "espíritu", dice Kierkegaard, "la existencia", Heidegger. Pero ¿de qué manera? Kierkegaard es importante porque presenta una crítica directa a Hegel, su comprensión de nosotros mismos y el espíritu colectivo, y una crítica del racionalismo de la Ilustración. Kierkegaard es importante porque presenta una crítica directa a Hegel, su comprensión de nosotros mismos y el espíritu colectivo, y una crítica del racionalismo de la Ilustración. Uno de los filósofos más importantes del existencialismo. Y destaca la importancia de conceptos tales como la ansiedad psíquica, la desesperación, la enfermedad, se convierten en uno mismo, y la importancia de la psicología del ser. Sueño. La ansiedad sobre el conjunto percibido antes de la libertad infinita. Y colocar en el poder ... dice Kierkegaard. Kierkegaard no utiliza el poder de la palabra en el sentido de la dominación de poder, sino en el sentido de la posibilidad de un ser que se cae mientras está despierto, es decir, caer en su propia existencia en el sueño inocente mentira, mientras que todavía no se , mientras que todavía no está fuera del seno de Dios o la nada. La ansiedad;. Corazonada en la nada, la caída de su propia existencia, despertando en el pecado de ser uno mismo La vida es sueño, dice con más claridad, más plásticamente lo menos su imagen central de la vida como un sueño. Todo es un sueño. El sueño es la inocencia, y el otoño es el despertar a la libertad. La libertad es la cosa real. La verdadera libertad, absoluta en Kierkegaard. Eso es porque las palabras de Dios es Adán quien se dirige y es un evento en el hombre. Nadie dejaría sueño de la inocencia, si no es a causa de la angustia. Angustia llena de la voluntad de poder-dice Kierkegaard, lo que conduce a la creación de su proyecto, pero este poder es el amor. metafísica moderna siempre se nos aparece con el hombre más bien vacío, un poco deshumanizado, o tal vez, querer a la fuerza no deificado- deificado. Debido a que la intoxicación de la libertad, termina los límites y los límites nos traen la presencia de las cosas, los seres, el mundo y sus criaturas, e incluso el creador de todos ellos. La libertad absoluta, con la ilusión de tener todo de sí mismo, de auto-creado a sí mismo, simplemente borra todo. Se eleva el concepto de la angustia, a través del sueño y la libertad del espíritu del hombre a su verdadero yo, pero a su vez, dice nosotros que puede ser abierto por la angustia y el concepto de poder, sino también la angustia y el concepto del amor, el amor propio y el espíritu en el hombre.

Esther Llull, de la mano con María Zambrano

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